Overgenomen Digisource kijkt vol vertrouwen naar de toekomst

We hebben als Digisource een grote stap gezet in ons bestaan: wij zijn na bijna 25 jaar overgenomen door hallo,. Oprichter Peter van Lent heeft de dagelijkse leiding overgedragen aan zoon Remco, die hiermee een nieuwe uitdaging als vestigingsdirecteur van hallo, aangaat. “Door de krachten te bundelen zijn we als grotere organisatie nog beter in staat om continuïteit te bieden voor klanten en te werken met de beste ICT-professionals”, lichten zij toe. We stelden vijf vragen aan de nieuwe directeur Remco van Lent over de toekomst van de organisatie!

Remco, wat een grote stap! Hoe gaat de toekomst eruit zien?
“Vanaf onze locatie in Barendrecht vormen wij het hallo,-kantoor voor Zuidwest-Nederland. Dat betekent dat onze klanten het lokale aanspreekpunt behouden dat ze gewend zijn, maar dat we een grote stap zetten op het gebied van kennis, ervaring en productontwikkeling.

Kun je iets meer vertellen over hallo,?
Het team van hallo, bestaat uit specialisten die zich continu bezighouden met productontwikkeling en het oplossen van specifieke, complexe uitdagingen. Nu wij onderdeel zijn van dit team kunnen we gebruik maken van deze expertise en onze klanten nog beter van dienst zijn. De razendsnelle ontwikkelingen in de markt vragen hierom en we zijn trots dat we hieraan invulling kunnen geven.”

Over welke ontwikkelingen heb je het dan specifiek?
“Cloudbeveiliging blijft een belangrijk thema. We zien nog veel bedrijven die de afweging maken om naar de Cloud te gaan. In veel gevallen is het slim om hierin kleine stapjes te zetten, om vervolgens pas volledig Cloud-based te werken. Dit zet direct onderwerpen als security, AVG en continuïteit hoog op de agenda. Hoe kunnen we Cloud-werken laagdrempelig, efficiënt én veilig maken? Dit zijn vraagstukken waarover wij organisaties adviseren.”

Waar moet een organisatie volgens Digisource rekening mee houden?
“Werken in de Cloud gaat veel verder dan alleen het afsluiten van abonnementen voor online oplossingen. Netwerkverbindingen worden veel belangrijker, omdat de toegankelijkheid en snelheid hiervan een cruciale succesfactor is voor het Cloud-werken. Daarnaast is back-up een belangrijk aandachtspunt: hoe zorg je ervoor dat onverhoopt verwijderde data weer teruggehaald kan worden?

Maar kun je wel effectief samenwerken met al die digitale oplossingen?
“Zeker, want Cloud-werken stelt medewerkers in staat stelt om ‘altijd en overal’ te werken. Maar natuurlijk is er ook vaak persoonlijk overleg nodig. We zien dan ook een stijgende vraag in flexibele telefonie-oplossingen. De coronacrisis heeft wel bewezen dat het echt een samenspel is tussen IT-oplossingen waarmee bedrijven meerwaarde gaan ervaren in productiviteit, flexibiliteit en efficiëntie. We kijken ernaar uit om hierin een bijdrage te leveren met het team van hallo,!”

Comments are closed.