Maak kennis met Henny

Henny is een van de nieuwe gezichten van Digisource. Als derdelijns supportmedewerker is hij verantwoordelijk voor complexe vraagstukken van klanten en het uitvoeren van grotere projecten. We spraken hem over zijn nieuwe functie, hobby’s én zijn visie op de toekomst!

Henny, hoe ben je bij Digisource terecht gekomen?
“Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en ben eigenlijk via via bij Digisource terecht gekomen. Ik kende Digisource van naam en had al vaker de auto’s zien rijden, dus toen ik werd gebeld voor deze functie was ik gelijk enthousiast. Mijn vorige baan was niet bij een ICT-dienstverlener, maar bij een organisatie waar ik verantwoordelijke was voor de interne ICT-omgeving. Het leek mij een leuke uitdaging om voor verschillende bedrijven de ICT te verzorgen.”

Wat houdt je functie in?
“Ik ben derdelijns supportmedewerker. Dat betekent dat ik me bezighoud met vragen en taken die te tijdrovend zijn voor de eerstelijnsmedewerkers. Het gaat dan om complexe of diepgaande vraagstukken of juist langdurige projecten, zoals servermigraties.”

Hoe bevalt het tot nu toe?
“Heel goed eigenlijk! Het is natuurlijk wel wennen dat ik me opeens met heel veel verschillende bedrijven bezighoud in plaats van één organisatie, zoals ik gewend was. Maar deze afwisseling maakt het juist ontzettend leuk, mijn werkzaamheden zijn nooit hetzelfde. De uitdaging van het schakelen tussen verschillende klanten is heel leerzaam. Ook heerst er een prettige werksfeer, ik kan het goed vinden met de groep. Niks is vreemd, ik kan alles vragen. Ook overleggen we veel met elkaar, waardoor het echt als een team voelt.”

Wat doe je in je vrije tijd?
“Van alles! Wandelen met de hond, voetballen, motorrijden, fietsen, vakanties. Eigenlijk alles wat een vader kan doen, ik ga graag op pad met mijn dochter van 26. Zij vindt dat gelukkig ook leuk! We zijn laatst op stedentrip geweest naar Dublin, dat was echt geweldig.”

Wat maakt Digisource voor jou anders dan andere ICT-dienstverleners?
“Ik denk met name de hoeveelheid en diversiteit aan klanten in combinatie met een groot team van mensen met verschillende expertises. Het kennisniveau en de ervaring is hierdoor ontzettend hoog. Zo kunnen we klanten extra goed van dienst zijn.”

Hoe wil je je de komende jaren gaan ontwikkelen?
“Ik wil me graag verder specialiseren in scripting. Hiermee kun je scripts schrijven om veel voorkomende taken, zoals systeembeheertaken, te automatiseren. Op die manier kunnen we nog efficiënter werken en hebben we meer tijd voor projecten en klanten. Ook wil ik me verder verdiepen in security en dan met name rondom firewalls. In samenspraak met Digisource krijg ik daar ook de ruimte voor, daar ben ik echt blij mee.”

Meer weten van Henny? Neem gerust eens contact met hem op!

Comments are closed.