Maak kennis met Floris

Floris de Jong woonde in Jakarta en Australië, werkte als hovenier en als commodity trader en is nu een paar maanden aan de slag bij Digisource als accountmanager. Hoog tijd om hem beter te leren kennen!

Floris, stel jezelf eens voor!
“Ik ben Floris de Jong, 28 jaar oud en ik kom uit Rotterdam. Mijn vader heeft daar een hoveniersbedrijf en ik heb jarenlang bij hem gewerkt, ook tijdens mijn studie Trade Management Azië. Door die opleiding kwam ik in Jakarta terecht, waar ik een jaar stage liep bij Nike. Dat was heel gaaf en erg leerzaam. Vervolgens ben ik teruggekomen naar Nederland om mijn studie af te maken en later heb ik met mijn vriendin een jaar in Australië gewerkt. Toen ons visum afliep, keerden we terug en heb ik een jaar als trader gewerkt in de metaalindustrie. Vier maanden geleden kreeg ik de kans om in de ICT aan de slag te gaan bij Digisource. Die kans heb ik gegrepen.”

En heb je naast je werk ook hobby’s?
“Zeker, ik speel basketbal. Voorheen was dat in het eerste van Binnenland Barendrecht, maar sinds kort heb ik een stapje terug gedaan. Nu speel ik in het tweede en is het meer een hobby. Eerder was het veel serieuzer en nam het een groot deel van mijn vrije tijd in beslag. Naast basketbal vind ik het leuk om de stad in te gaan met vrienden en daar heb ik nu ook meer tijd voor.”

En zijn er overeenkomsten tussen je sport en je werk?
“Overeenkomsten en verschillen. Zo is sport veel lichamelijker. Je lichaam wordt moe, terwijl je in je werk mentaal moe wordt. Dat is echt een verschil. Een overeenkomst zie ik in het competitieve. Ik wil altijd presteren en de perfect passende oplossing aanbieden.”

Je werkt nu vier maanden bij Digisource. Hoe gaat het?
“Ik vind het heel leuk. Het past goed bij me, ik heb binding met de producten, want ik ben er van jongs af aan al mee bezig. Mijn ouders hadden voor het bedrijf natuurlijk computers nodig. Meestal deed ik dan de aanschaf, of als er iets kapot was, repareerde ik het. Later kwam ik door mijn opleiding meer in de handel terecht en dat vind ik ook heel interessant. In mijn rol bij Digisource komen die twee aspecten samen: de techniek en de sales. Dat vind ik heel mooi om te doen. Ik ben niet de 100%-techneut, maar heb wel de benodigde kennis. Ik kan zo goed de vertaling maken tussen de behoefte van de klant en de afdeling techniek. Het past echt bij me.”

En wat houdt je functie als Account Manager precies in?
“Ik werk veel met mensen. Dat vind ik heel mooi om te doen. Klanten benaderen, contacten onderhouden, passende oplossingen ontwikkelen. Wij leveren een groot portfolio aan producten. Telefonie, internet, hardware, software, security. Ik help onze klanten om de juiste samenstelling van producten te vinden die hun business ondersteunt. Niet iedereen weet het fijne van ICT. Het wordt soms ook niet echt tastbaar. Een klant kan zich bijvoorbeeld afvragen waarom hij een SSL-certificaat nodig heeft. Ik leg dat dan in een begrijpelijke taal uit en zorg dat zijn behoeften omgezet worden in een complete en passende oplossing.”

En hoe zie jij de toekomst van de werkplek?
“Ik geloof dat we veel meer naar een leasevorm toe gaan. In de toekomst krijg je de complete werkplek voor een vast bedrag per maand. Alles wat je nodig hebt om optimaal te kunnen presteren zit daarin: hardware, software, security, telefonie. En het wordt vanuit de Cloud geregeld. We zien meer glasvezel, dus verbindingen worden sneller, stabieler en betrouwbaarder. Dat is echt de richting die we opgaan: overal optimaal kunnen werken. Door de complete, Cloudbased leasewerkplek wordt dat perfect gefaciliteerd.”

En wat verwacht je voor de komende maanden?
“De komende maanden wil ik me verder ontwikkelen op het gebied van productkennis. De uitdaging in de ICT is om bij te blijven, want de ontwikkelingen gaan zo snel. Dat is de uitdaging en dat houdt het ook interessant en dynamisch.”

En wat vind je het leukst aan je werk?
“De grootste kick haal ik uit het helpen van klanten. Als ik voor MKB-bedrijven een passende oplossing kan bieden waar ze echt mee geholpen zijn. Dat kan ook betekenen dat ik iemand uit de brand help als er een crash is geweest. Dat de bestanden gered worden en Digisource de volgende dag een nieuwe laptop levert, waarmee de klant direct weer aan de slag kan. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar dat zijn wel hele mooie dingen. Dat een klant weet: ‘Dit is waarom ik bij Digisource zit!’”

En waar ben je het meest trots op in je werk?
“Sommige bedrijven focussen zich op één ding, maar bij Digisource leveren we echt een compleet productportfolio: telefonie, internet, security, hardware, software, camera’s. Je moet zoveel kennis en skills in huis hebben om dat goed te doen. Het is echt een knappe prestatie dat dit zo goed gaat, dus daar ben ik zeker trots op!”

Wilt u zelf kennis maken met Floris? Neem dan contact met hem op!

Comments are closed.