“Als het nodig is, weet ik dat Digisource klaar staat.”

Homeko is een familiebedrijf uit Barendrecht dat teruggaat tot 1885. Vandaag de dag wordt het bedrijf in vlees, vleeswaren en maaltijdcomponenten geleid door de vijfde generatie Hoefsmits. Bij Homeko werken zo’n 65 mensen en het bedrijf is gevestigd op een terrein van 10.000 vierkante meter. Toen de impact van ICT zo’n 15 jaar geleden steeds groter werd, besloot het bedrijf een partner te zoeken die hun ICT verzorgde. Dat werd Digisource, hun buurman in Barendrecht, en die relatie is altijd goed gebleven. Hoe dat komt? “Als het nodig is, weet ik dat Digisource klaar staat.” We spreken met Mike Hoefsmit, één van de eigenaren van Homeko.

Voor je klaarstaan

Toeval of niet, Mike wordt tijdens ons gesprek teruggebeld door zijn telefonieprovider. Hij heeft eerder gebeld met een probleem en toen werd hem gevraagd of hij een mailtje wilde typen naar de klantenservice. “Dat bedoel ik dus. Ik hou daar niet van. Als ik bel wil ik geholpen worden. Ik bel toch niet voor niks. Ons bedrijf draait van 5 uur ’s ochtends tot half 12 ’s avonds. Ik maak er absoluut geen gewoonte van, en we beperken dat natuurlijk tot de absolute noodgevallen, maar als er iets is, wil ik dat ze voor me klaarstaan. Bij Digisource weet je gewoon dat ze een betrouwbare partner zijn, die je helpen als je ze nodig hebt. Dat vind ik heel belangrijk.”

Toegankelijke organisatie

Toegankelijkheid van de organisatie was ook één van de belangrijkste eigenschappen die van Homeko zocht in een ICT-partner. “We zochten een organisatie van Piet, Henk en Kees. Niet van antwoordapparaten en mailtjes typen naar de klantenservice. Persoonlijk contact. Mensen, geen afdelingen. Digisource heeft een goede helpdesk voor gebruikers, waar je ook terecht kunt met kleine vragen. Ze doen serverbeheer en netwerkbeheer en vooral door de persoonlijke benadering bouw je aan het vertrouwen. Dat doen ze heel goed. Niet draaien en moeilijk doen, maar helpen. Zo ken ik Digisource.”

Steeds efficiënter werken

De aanwezigheid van ICT wordt steeds groter, de afhankelijkheid ervan daarmee ook. “Je kunt niet meer met een boekje aankomen waar je alles in hebt opgeschreven. Zo werkt het niet meer. De wereld is totaal veranderd en dat blijft hij ook doen. We zijn continu aan het automatiseren. Dat zorgt er ook voor dat we steeds efficiënter werken. We nemen bij Digisource webhosting, helpdesk, back-up en serverbeheer af. En onze hardware is een week of vier geleden vervangen. Als ondernemer ben je altijd bezig met de toekomst en dan moet je ook in technologie constant vooruit.”

Absolute aanrader

Op de vraag of Mike Digisource zou aanraden is het antwoord helder. “Absoluut”, antwoordt hij. “Digisource is een sterk bedrijf. No-nonsense. Geen woorden maar daden. Dat past bij mij en ik denk bij vele anderen. Ze hebben korte lijnen en staan altijd voor je klaar.”

Bent u op zoek naar een ICT-partner die altijd voor u klaarstaat? Neem dan gerust contact met ons op!

Comments are closed.